Jakie powinno być dobre logo?
Jakie powinno być profesjonalne logo? Nie ma reguły na stworzenie rewelacyjnego logo – jest to po części sztuka, po części doświadczenie i odrobina szczęścia. Są jednak pewne zasady, które potrafią nakierować projekt logo na dobry tor - stosując się do tych zasad, jesteśmy w stanie odrzucić słabe projekty i mieć większą szansę na stworzenie naprawdę dobrego logo.
Chciałbym przedstawić kilka podstawowych zasad na podstawie logo, które zaprojektowaliśmy. Jest to logo firmy komputerowej, zajmującej się sprzedażą sprzętu komputerowego oraz profesjonalnym serwisem.
1. Logo Lakom jest proste. Proste logo lepiej zapada w pamięć, jest łatwiejsze w stosowaniu oraz czytelniejsze. Jest dobrze widoczne z każdej odległości i w każdym rozmiarze - zarówno na długopisie jak i na billboardzie.
2. Staraliśmy się, aby logo nie było banalne. Chcieliśmy w logo przedstawić część sprzętu komputerowego, np. monitor, ekran, pierwsza myśl, to po prostu naszkicowanie monitora, obok którego byłaby nazwa firmy - jest to jednak zdecydowanie banalne podejście - zdecydowaliśmy się przedstawić monitor symbolicznie w literze O. W literze tej jak można zauważyć jest czerwony kwadrat, symbolizujący diodkę.
3. Logo Lakom nie zawiera zbędnych elementów. Nie ma tu niepotrzebnego powtarzania dwa razy tego samego, nie ma też elementów, które można by z tego logo usunąć. Jak można by dodać niepotrzebne elementy? Np. dodając obok diodki dodatkowe elementy, tak, by kwadrat wyglądał bardziej jak monitor - byłoby to jednak zdecydowanie złe rozwiązanie - nie chcieliśmy komplikować przekazu.
4. W logo najważniejsza jest nazwa. I tak właśnie jest z logo Lakomu - nazwa odgrywa tu główną rolę. Naszym zdaniem żaden znak graficzny nie jest ważniejszy od nazwy marki, którą reprezentuje.
5. Kształt logo powinien być mniej więcej zbliżony do kształtu ekranu telewizora lub ekranu. Dobrą proporcję ma np. logo Oferteo - do tej proporcji przyzwyczajone są nasze oczy - nie bez powodu ekrany mają taki a nie inny kształt.
6. Ważne jest również, aby font użyty w logo wyróżniał się od zwykłym fontów, używanych np. na stronach lub w dokumentach - tak właśnie jest w przypadku logo Lakomu - logo zostało zaprojektowane z użyciem płatnego fontu, który dodatkowo został przez nas zmodyfikowany. Wszystko po to, aby wybić się ponad przeciętność.
7. Logo powinno również dobrze reprezentować rodzaj działalności firmy - Logo Lakomu zaprojektowane jest z fontu, który może kojarzyć się z pierwszymi komputerowym czcionkami - litery są kwadratowe - nawiązują do maszynowych czcionek. Jednocześnie staraliśmy się, aby logo było nowoczesne.
8. Ostatnią rzeczą, na którą chciałbym zwrócić uwagę, to element zaskoczenia w logo, który może wpłynąć na lepsze zapamiętanie logo i marki. Nie zawsze da się ten element uzyskać, nie wiemy również, czy udało nam się to w przypadku logo Lakomu - staraliśmy się jednak uzyskać zaskoczenie, poprzez umieszczenie czerwonego kwadratu w literce O - który po dokładniejszym przyjrzeniu się, może kojarzyć się z ekranem monitora.
Mam nadzieję, że choć troszkę przybliżyłem zasady tworzenia dobrego logo - te podstawowe i najprostsze - jednak bardzo ważne. Zasady te nie gwarantują stworzenia świetnego logo, mogą w tym jednak zdecydowanie pomóc.
Jak oceniasz ten poradnik?
Dziękujemy za Twoją opinię!Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści
Więcej poradników o projektowaniu logo i e-marketingu
Oferteo.pl to największy w Polsce serwis łączący firmy świadczące przeróżne usługi z potencjalnymi klientami. Na platformie działa ponad 500 tysięcy firm. 17 maja 2022 roku poznaliśmy laureatów corocznego plebiscytu Najlepsi, organizowanego przez nasz serwis. Wybrane firmy zostały odznaczone specjalnym emblematem „Najlepsi 2022”. Na jakiej zasadzie wyłaniano te firmy i dlaczego warto być aktywnym na Oferteo?
26.08.2022Firmy, które świadczą usługi w różnych branżach, powinny wziąć pod uwagę działanie na Oferteo. Portal ten łączy osoby, które szukają Wykonawcy jakiejś usługi ze specjalistami, którzy ją wykonują. Jest tu zarejestrowanych ponad 530 tys. firm. Miesięcznie trafia tu prawie 200 tys. zleceń. Tym samym Oferteo jest największą w Polsce internetową platformą dla rynku usług, osiągając w nim ponad 60-procentowy udział. Dlaczego jeszcze warto działać na Oferteo? Sprawdź!
26.08.2022Marketing internetowy jest szczególnym rodzajem marketingu, czyli działań ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży produktów i usług przy wykorzystaniu różnorodnych metod i technik działania. Domena działania marketingu internetowego jest jednak nieco szersza, a zakres zainteresowania obejmuje również kreowanie wizerunku firmy w Internecie.
08.09.2022