Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

Jakie powinno być dobre logo?

Jakie powinno być dobre logo?

author box img

Mateusz Żłobiński

Zaktualizowano: 19 marca 2014 19.03.2014 Czas lektury: 3min
  • Więcej poradników o projektowaniu logo i e-marketingu

Ponad 8473 Specjalistów od Logo blisko Ciebie

Profesjonalny projekt logo jest podstawą dobrej identyfikacji wizualnej firmy. Jest twarzą firmy, pierwszą rzeczą, z którą styka się klient. A jak wiemy, pierwsze wrażenie jest bardzo ważne.
Jakie powinno być profesjonalne logo? Nie ma reguły na stworzenie rewelacyjnego logo – jest to po części sztuka, po części doświadczenie i odrobina szczęścia. Są jednak pewne zasady, które potrafią nakierować projekt logo na dobry tor - stosując się do tych zasad, jesteśmy w stanie odrzucić słabe projekty i mieć większą szansę na stworzenie naprawdę dobrego logo.
Chciałbym przedstawić kilka podstawowych zasad na podstawie logo, które zaprojektowaliśmy. Jest to logo firmy komputerowej, zajmującej się sprzedażą sprzętu komputerowego oraz profesjonalnym serwisem.
1. Logo Lakom jest proste. Proste logo lepiej zapada w pamięć, jest łatwiejsze w stosowaniu oraz czytelniejsze. Jest dobrze widoczne z każdej odległości i w każdym rozmiarze - zarówno na długopisie jak i na billboardzie.
2. Staraliśmy się, aby logo nie było banalne. Chcieliśmy w logo przedstawić część sprzętu komputerowego, np. monitor, ekran, pierwsza myśl, to po prostu naszkicowanie monitora, obok którego byłaby nazwa firmy - jest to jednak zdecydowanie banalne podejście - zdecydowaliśmy się przedstawić monitor symbolicznie w literze O. W literze tej jak można zauważyć jest czerwony kwadrat, symbolizujący diodkę.
3. Logo Lakom nie zawiera zbędnych elementów. Nie ma tu niepotrzebnego powtarzania dwa razy tego samego, nie ma też elementów, które można by z tego logo usunąć. Jak można by dodać niepotrzebne elementy? Np. dodając obok diodki dodatkowe elementy, tak, by kwadrat wyglądał bardziej jak monitor - byłoby to jednak zdecydowanie złe rozwiązanie - nie chcieliśmy komplikować przekazu.
4. W logo najważniejsza jest nazwa. I tak właśnie jest z logo Lakomu - nazwa odgrywa tu główną rolę. Naszym zdaniem żaden znak graficzny nie jest ważniejszy od nazwy marki, którą reprezentuje.
5. Kształt logo powinien być mniej więcej zbliżony do kształtu ekranu telewizora lub ekranu. Dobrą proporcję ma np. logo Oferteo - do tej proporcji przyzwyczajone są nasze oczy - nie bez powodu ekrany mają taki a nie inny kształt.
6. Ważne jest również, aby font użyty w logo wyróżniał się od zwykłym fontów, używanych np. na stronach lub w dokumentach - tak właśnie jest w przypadku logo Lakomu - logo zostało zaprojektowane z użyciem płatnego fontu, który dodatkowo został przez nas zmodyfikowany. Wszystko po to, aby wybić się ponad przeciętność.
7. Logo powinno również dobrze reprezentować rodzaj działalności firmy - Logo Lakomu zaprojektowane jest z fontu, który może kojarzyć się z pierwszymi komputerowym czcionkami - litery są kwadratowe - nawiązują do maszynowych czcionek. Jednocześnie staraliśmy się, aby logo było nowoczesne.
8. Ostatnią rzeczą, na którą chciałbym zwrócić uwagę, to element zaskoczenia w logo, który może wpłynąć na lepsze zapamiętanie logo i marki. Nie zawsze da się ten element uzyskać, nie wiemy również, czy udało nam się to w przypadku logo Lakomu - staraliśmy się jednak uzyskać zaskoczenie, poprzez umieszczenie czerwonego kwadratu w literce O - który po dokładniejszym przyjrzeniu się, może kojarzyć się z ekranem monitora.
Mam nadzieję, że choć troszkę przybliżyłem zasady tworzenia dobrego logo - te podstawowe i najprostsze - jednak bardzo ważne. Zasady te nie gwarantują stworzenia świetnego logo, mogą w tym jednak zdecydowanie pomóc.
Dodano: 21 marca 2014 Zaktualizowano: 19 marca 2014

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco